HTML

kNoEmI

Gondolatok, megérzések, vélemények, észrevételek.

Friss topikok

Linkblog

Gondolatok, megérzések, vélemények, észrevételek.

2010.08.09. 21:39 knomi

Oszlik a Kispál

Címkék: petőfi kispál oszlás alter pop

Oszlik, sok év után.  Rossz lehet ma színpadra állni nekik. Vajon mire gondolnak? Hogy ezt a riffet ma úgy eljátszom, mint még soha? Ma úgy fog szólni a basszusgitárom, mint az állat? Mire gondol közben a zenész?

Hogy én mire gondolok? Azt, hogy sosem értettem a Kispált és a köpönyegük alól kibújó sokszáz üzleti alapon producerek által kitalált klónt, akik elárasztották és tönkrevágták a hazai "alter" színteret.

Nem értem a szövegeket. Persze egy popszövegnek nem az a feladata, hogy értsd. Azért nem értem, mert a szerző azt szeretné, hogy értsem. Gondolatokat akar közvetíteni... de nincsenek gondolatok. Nekem nincsenek, buta vagyok biztos.

Jó-jó, jópofa zenekar, érdekes, egyedi. Alter. Alter? Országos kereskedelmi rádió szórja az altert? Állj! Nem a Kispállal van a baj -ők csak zenélnek-, hanem az altert poppá tevőkkel és ezt alternak sőt underground-nak nevezőkkel nem békülök.

A pop feladata a szórakoztatás. Ha a gondolkodtatás, a "költészet" lesz a pop, akkor ez az ország depressziós marad, és sosem keveredünk ki a szomorúságból.

Vagy pont ezért harapunk az ilyen szövegekre?

képzelt alter pop zenekar első szárnypróbálgatása:

Ma oly jó minden, vagy sem
Gyógyszert vettem be, mindent
Itt én vagyok, te ott nem
A szotyimat kérem, de mégsem

Tuti sláger, holnap ráprüntyögök a kazioval és küldöm a petőfinek.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://knoemi.blog.hu/api/trackback/id/tr652210421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.08.11. 16:14:41

"a szépség nem tárulkozik fel az olyan embereknek, akik nem szomjúhozzák, vagy félreértelmezik az igazságot. a szellem mélységes hiánya jellemzi az olyan embert, aki nem képes befogadni, csak bírálni a művészetet. s miután nem tud és nem akar létezése céljáról és értelméről gondolkodni, e magasabb értelmet gyakran vulgárisan egyszerű felkiáltással helyettesíti: "-nem érdekel!" "-nem tetszik!" erős érv ez, de olyan született vak emberek érvelésére hasonlít, akiknek hiába próbálják lefesteni a szivárványt."

(andrej tarkovszkij, filmrendező - a megörökített idő c. könyvében)
süti beállítások módosítása